
|
Mark McCann, Google
Senior Product Specialist, AdWords
I'm Mark McCann, senior Product Speialist for our search and social ads products in Europe. I'm homegrown Irish and I'm based in Dublin, Google's headquarters in Europe. I have a marketing and new media background, having worked in a number of web start-ups in Dublin, such as Pigsback.com.
My role within Google means I work closely with our European and Mountain View-based engineering and product managment teams to help build great ads products for our advertisers and users in EMEA. Like all of us that work in the product team, I love showing off our newest, most innovative search products and I’m pretty excited to be here at Performance Day to get to share some of these with you.
I’d just encourage you to look for some common threads throughout the presentation:
First, our mission: to organize the world's information and make it universally accessible and useful. Everything we do ties back to that core mission.
And second, you'll see a few of our core philosophies of product development, too.
LinkedIn
|

|
Jonathan Dean, Facebook
Partner Engineer Ads
Jonathan Dean is a Partner Engineer based in Facebook's Dublin office, offering pre-sales and post-sales support for Facebook Advertisers in the EMEA region.
Having held a broad range of roles including Engineer, Consultant and Product Manager across multiple industries and regions Jonathan is now helping Facebook's Advertisers get the most from their Facebook activities including pages, advertisements and platform integrations.
|

|
Geir Jangås, FINN.no
Direktør for Marked og Salgsutvikling
Geir er leder for Marked og Salgsutvikling som i hovedsak har ansvar for Salgsanalyse, CRM/støtteverktøy, trafikkavdeling, samt målrettet annonsering og displayannonsering. Hovedansvaret ligger i å støtte salgsavdelingene i FINN.no for at de skal ha god innsikt om markedene de retter seg mot, de rette produktene å selge, samt gode systemer for å gjennomføre salget. Er representert i FINN.nos Salgsledergruppe, Produktledergruppe og Schibsted Salgsdirektørforum.
Geir har vært Analysesjef i FINN i to år, og samme stilling i P4 Radio 7 år før det. Mye av erfaringene har vært knyttet til grensene mellom salg, produkt og strategiarbeid.
|

|
Arild Horsberg, Bring Dialog Norge
Adm Direktør
Arild er en mye brukt og populær foredragsholder som ofte kobler virkelighet med forskning og bransjeanalyser, i en munter og direkte form. Han er Siviløkonom fra Universitetet i Lund, Sverige og var med på å starte opp og ledet Vega Software, det da ledende PC-systemet for kundeoppfølging.
Bring Dialogs historie går tilbake til en kald vinterdag i 1992, hvor Arild begynte som daglig leder i Mailbox. Selskapet er i dag ledende i Norge innen CRM og kundedialog.
Bring Dialog er rundt 80 dyktige og entusiastiske spesialister som alle jobber med et felles mål: Å hjelpe oppdragsgivere med å utvikle og drifte lønnsomme kunderelasjoner i alle 1:1 kanaler. Selskapet behersker alle kanaler for analytisk kundedialog: Web, email, mobil, DM, TM, kuponger, både fysiske og mobile, og litt om senn også sosiale mediekanaler. Spesialiteten er å få alle kanalene til å spille sammen - i et harmonisk og integrert hele.
|

|
Tommi Larsen, Eniro Norge AS
Nordic Head of Mobile & Navigation at Eniro
Tommi er Nordic Head Of Mobile & Navigation i Eniro. Han har jobbet med mobil utvikling siden 2004 og har bred erfaring innen online søk. Tommi Larsen var ansvarlig for utvikling av Gule Sider iPhone applikasjonen, og var med dette den første som tok i bruk Augmented Reality i Norge. Og med bildesøk via iPhone applikasjonen , var Tommi ansvarlig for at Gule Sider ble den første tjenesten i Europa som knyttet bildesøk sammen med søk etter produkter.
Tommi har vært en sentral del av mobilutvikling i Norge de senere år, og har satt Eniro og Gule Sider på kartet når det gjelder mobilutvikling. Takket være god utvikling og nytenking rundt applikasjoner har Gule Sider Mobil 244 000 unike brukere hver uke.
LinkedIn | Facebook | Twitter
|

|
Mattias Nyman, Eniro Norge AS
Nordic Business Development Manager
Mattias er Nordic Business Development Manager i søkeselskapet Eniro. Eniro eier blant annet Gule Sider, Kvasir og Proff.no i Norge, samt eniro.se og krak.dk i Sverige og Danmark.
Mattias har vært ledende i arbeidet med å transformere Gule Sider og eniro.se fra en tradisjonell søkemotor til en moderne produktsøk-fokusert ”kjøpemotor”. Tidligere har Mattias jobbet som Online Manager for avisen Metro Sverige fra 2006 til 2008, og fra 2005 til 2006 var han CEO for Schibstedt sitt katalogsøk ”hitta.se”. Fra 1994 til 2005 jobbet han for Aftonbladet i ulike stillinger, inkludert IT-direktør, og var blant annet med på å bygge aftonbladet.se.
Mattias Nyman har en MBA fra Stockholm School of Economics og en MSc fra Royal Institute of Technology i Stockholm.
LinkedIn | Facebook
|

|
Ørjan Hanssen, Eniro Norge AS
Produktsjef for Scandinavian AdNetworks
Ørjan er produktsjef for Scandinavian AdNetworks hos Eniro. De siste åtte årene har han jobbet med digitale medier. Blant annet har han utviklet websider og jobbet med sosiale medier. I dag er Ørjan, som produktsjef i Eniro, ansvarlig for sponsede lenker-satsningen: Scandinavian AdNetworks. Ørjan har vært sentral i utviklingen av Eniros ”pay per click” -produkter det siste året. Han har en bachelor-grad fra Handelshøyskolen BI.
LinkedIn | Facebook | Twitter
|

|
Faglig leder og avdelingsleder for Osloavdelingen
Jørgen er faglig leder i Synlighet og avdelingsleder for Oslokontoret. Han er datanerd av legning og økonom av utdannelse, noe som gir ham den nyttige kombinasjonen av teknisk innsikt og kommersiell forståelse. Han har jobbet med å bygge opp Synlighet siden 2002, med unntak av et avbrekk som forretningsutvikler i Schibsted Søk/Sesam, og er dermed blant dem som har lengst fartstid innen søkemotormarkedsføring i Norge. Jørgen er lidenskapelig opptatt av alle former for analysebasert markedsføring, og den stadige jakten på optimale løsninger.
Du kan lese mer om Jørgen her.
|

|
Siam Choudhury, Facebook
Account Manager
Siam is an Account Manager for the Nordic markets for Facebook. In this role, he support advertisers in their Facebook marketing campaigns, tying their business objectives to the objectives of their marketing initiatives on Facebook.
Before joining Facebook, Siam was involved in starting and running web startups in Sweden.
|

|
Elisabeth Underthun Berglie, Google
Industry Head
Elisabeth er ansvarlig for å ivareta og utvikle byråkundene til Google. "Byråene er viktige samarbeidspartnere for Google og det er vårt ansvar å påse at byråene til enhver tid er oppdatert på nye produkter og tjenester som utvikles innen vårt konsern."
Hun kom til Google fra stillingen som Nordisk Markedsdirektør i Posten, div, Post. Ansvaret her var å jobbe med annonsører både innenfor fysisk og digital post og 1:1 løsninger. Hadde en tid ansvaret for de nordiske researchavdelingene i konsernet. Var før det Kundedirektør i MEC med ansvaret for en av to kundedivisjoner. Har jobbet som leder og rådgiver i andre byråer, både medie- og reklamebyrå. Utdannet i USA innen reklame og kommunikasjon.
|

|
Mats Olavson, Google
Industry Manager
Mats jobber som Industry Manager med fokus på de større reiseaktørene i Google. Primær jobb er oppfølging av disse kundene, komme med produktoppdateringer, forslag til optimaliseringer og predikere Googles glade budskap.
"I motsetning til mange andre medier jobber vi vertikalvis. Dette gjør at man opparbeider seg ekspertise innen dette og også kan fungere som en sparringspartner."
Mats har jobbet i Google siden november 2005. Han startet ved hovedkontoret i Dublin og var der et år. Han flyttet så tilbake til Oslo, hvor Google Norge da kun bestod av tre personer og han jobbet derfor med de aller fleste kundene.
Han har i løpet av årene hatt forskjellige stillinger, Creative Maximizer, Account Strategist, Account Manager og Industry Manager.
|

|
Kristin Ellingsen, Google
Agency Relationship Manager
Kristin har jobbet 4 år i Google som først Account Manager og deretter Industry Manager for vertikalene finans og B2B. 1. april begynte hun i ny stilling som Agency Relationship Manager, dvs at hun primært jobber med medie- og reklamebyråer.
Tidligere jobbet hun med traffic i Radio 1 i 2 år. Utdannet markedsfører fra NMH, ESADE og ICADE.
|

|
Eirik Bergesen, NOPP
Daglig leder av Norsk Opplysningsproduksjon
Eirik Bergesen leder i medieselskapet Norsk Opplysningsproduksjon (NOPP). Han lager blant annet satiresiden opplysningskontoret.org i samarbeid med TV2. Bergesen har også jobbet som tekstforfatter for Harald Eia og Bård Tufte Johansens “Storbynatt”. I NOPP bidrar han også til moro-siden på TV2.no, samarbeider med kommunikasjonsselskapet Burson-Marsteller og er ellers involvert i utviklingen av andre konsepter innen nett- og tv-produksjon. Til oss kommer han med et humoristisk-faglig innslag som tar for seg betydningen av humor som del av effektiv kommunikasjon og hvordan sosiale medier har medvirket i utviklingen Opplysningskontoret.
|