Fellessesjon
Få med deg 15 foredrag som alle fokuserer på effektiv og resultatbasert markedsføring. Du møter blant annet Jonathan Dean fra Facebook, Mark McCann fra Google, Jørgen Brunborg-Næss fra Synlighet, Ørjan Hanssen fra Eniro, Eirik Bergensen fra Opplysningskontoret.no, og mange flere.
08:30 - 08:55 |
Registrering |
09:00 - 09:15 |
Velkommen - Hva er performance marketing? Jørgen Brunborg-Næss, Synlighet ASJørgen setter tonen for dagen og trekker opp rammene for hva som ligger i begrepet performance marketing. |
09:15 - 10:15 |
Endelig: Hvor kan jeg kjøpe?! Mattias Nyman, Eniro ABGule Sider skal være ikke være en søkemotor, men en kjøpemotor. Mattias Nyman er arkitekten bak denne strategien på nordisk nivå, og vil fortelle deg hvorfor Eniro vil gjøre dette og hva det innebærer for deg som annonsør.
Scandinavian AdNetworks – lokal tilnærming til et globalt markedØrjan Hanssen, Eniro Norge ASKvasir.no har droppet firmakatalogen og konvertert alle kundene til sponsede lenker og betaling pr klikk. Samtidig har Eniro lansert Scandinavian AdNetworks, som omfatter distribusjon av de samme sponsede lenkene gjennom mange andre kanaler. Ørjan oppdaterer deg på hva som har skjedd og hva dette betyr for deg som annonsør.
Gule Sider mobil + Deals Tommi Larsen, Eniro Norge ASGule Siders mobilapplikasjon ble kåret til Norges og Europas beste i 2010, og har en kraftig vekst i antall brukere. Tommi Larsen er sjef for mobil i Eniro,og er rett mann til å vise deg hvilke muligheter som finnes for å nå frem til brukere i kjøpsmodus på mobiltelefon.
Q & AMattias NymanØrjan HanssenTommi Larsen |
10:15 - 11:00 |
Social by Design Jonathan Dean, FacebookI Facebook setter de mennesker og våre relasjoner i sentrum. Eller ”People first, content second” som Facebook selv sier. I dette foredraget viser Jonathan oss hvordan bedrifter i dag endres og lar nettverk og deling bli en naturlig del av selve produktene de selger. I den digitale verden blir relasjoner viktige kjøpsforsterkere. Foredraget trekker frem viktige elementer i Facebooks funksjonalitet og har gode eksempler fra ulike internasjonale aktører.
Facebook Marketing - Ads, Pages, Places & Deals Siam Choudhury, FacebookFacebook er verdens, og Norges, mest brukte sosiale nettverk, med helt vanvittige trafikkvolumer. Siam er Account Manager for skandinaviske kunder, og gir deg en full oversikt over alle markedsføringsmuligheter, og tips til hvordan du får best mulige resultater. |
11:00 - 11:15 |
Pause |
11:15 - 12:00 |
Socialize your website - Facebook Social Plugins and the open graph Jonathan Dean, FacebookFacebook har ambisjon om å gjøre Internett mer sosialt, og tilbyr derfor verktøy for å integrere sosiale funksjoner på ditt nettsted. Jonathan gir deg her en oversikt over disse funksjonene, hvordan de kan utnyttes for maksimal effekt, og hvordan de kan kobles til annonsering.
Q & ASiam ChoudhuryJonathan Dean |
12:00 - 12:30 |
Lønnsom dialog i alle medierArild Horsberg, Bring Dialog Norge ASArild er ansvarlig for å ha skapt Dialogkonferansen, og er en nestor innen dialogmarkedsføring og en anerkjent foredragsholder både i og utenfor landets grenser. I dette foredraget trekker Arild opp koblingene mellom gammel visdom og nye medier. |
12:30 - 13:30 |
Lunsj |
13:30 - 15:00 |
Search advertising | Today, and tomorrow Mark McCann, GoogleMark er Senior Product Specialist for annonseproduktet Google AdWords, og kommer for å oppdatere oss på alt som har skjedd med AdWords den siste tiden, og hva som kommer til å skje fremover. Hvis vi er heldige så har han noen saftige nyheter i ermet!
Google Display Network Elisabeth Berglie, GoogleGoogle AdSense, Google Content Network, Google Display Network - kjært barn har mange navn. Det dreier seg om at Google utnytter sin enorme datakraft og kunnskap om søk til å målrette annonser på innholdsnettsteder basert på hva hver enkelt artikkel handler om. Alt for ofte er Google Display bareet vedheng til en AdWords-konto, men nettverket er såpass kraftig at det fortjener mye oppmerksomhet på egen hånd. Elisabeth gir deg oversikt over hvordan det fungererog hvordan du kan utnytte det til å skape resultater.
Google Places + DealsMats Olavson, GoogleGoogle kartsøk er svært mye brukt, både på web og mobil. Verktøyet for å angi hvordan din bedrift profileres i kartet er Google Places, og det er gratis! Mats forteller deg hvordan det virker og hvordan du kan koble det til annonsering, samt oppdaterer deg på de rabattkupong-tjenestene som Google har lansert i USA.
Mobilt søkKristin Ellingsen, GoogleSalget av smarte mobiltelefoner har tatt av, og søk på mobiltelefon følger etter. Google er størst på søk også på mobil, og Kristin vil gi deg en oppdatering på bruk, trender og annonsemuligheter.
Q & AMark McCannElisabeth BerglieMats OlavsonThor Fjeldberg |
15:00 - 15:15 |
Pause |
15:15 - 15:45 |
Søk og FINN - Markedsføring på Mulighetenes Marked Geir Jangås, FINN.noFINN.no er et av Norges aller største nettsteder, og brukerne der har ett formål: Å søke i annonser! Geir tar deg gjennom de ulike vertikalene og viser hvilke muligheter du som annonsør har for å få solgt dine varer og tjenester. |
15:45 - 16:00 |
Oppsummering Synlighet |
16:00 - 16:30 |
Humor på alvor - hvordan humor kommuniserer et budskap mer
|
Fra 16:30 |
Tapasbuffet, nettverking og kaffe |
Du får hele denne dagen, med 15 foredrag og 2 måltider, for kun 2.950,-